Gokart-szerű kezelhetőséget ígér a Volkswagen első elektromos GTI-je
A Volkswagen nagy erőkkel dolgozik olcsó elektromos autóján, az ID 2allon.
Az apró villanyautóból GTI jelölésű sportváltozat is készül. Kai Grünitz, a gyártó technikai vezetője szerint a fejlesztés során a nyers erő helyett a vezetési élményre koncentrálnak.
A Volkswagen jelenleg is fejleszti olcsó elektromos autóját, az ID 2allt. Az apró villanyautó az eredeti Golfhoz hasonló szerepet tölt majd be a márka kínálatában, a hagyományokat követve pedig sport változata is készül belőle.
Bár a sportos elektromos Volkswageneket jelenleg GTX-nek hívják, az ID 2all-nál visszatér a GTI jelölés. Kai Grünitz, a gyártó technikai vezetője szerint tökéletesen tisztában vannak vele, mik a rajongók elvárásai egy GTI modell esetén. „A GTI él, és életben tartjuk a jövőben is. A GTI embléma a szenvedélyről szól, így amikor elkezdtünk ötleteket gyűjteni egy elektromos GTI-hez, tudtuk, hogy ez nem a nyers erőről szól." – mondta a vezető.
Grünitz szerint egy GTI-nél mindig a vezetési élmény a legfontosabb szempont, így ők is erre összpontosítanak a fejlesztés so-rán: „Egy elektromos autóból nagyon könnyű rengeteg erőt kihozni. De tényleg szükségünk van 300 vagy 350 lóerőre? Egy GTI-nél a vezethetőség a legfontosabb. [Az új modell] olyan lesz, mint egy gokart. Vezettem a prototípust és fantasztikus volt!"
Az ID 2all GTI várhatóan 2026-ban érkezik, és a Volkswagen MEB platformjának olcsósított, belépőszintű változatára épül majd.